25 augustus
De monteur komt begin van de middag. Fijn! Dan zijn we snel online.
Vreemd genoeg plugt hij alleen een NT-1 kastje in, in het ISRA punt (ik weet inmiddels alle termen) beneden in een technische ruimte. Op de vraag hoe dan de NT-1 aangesloten wordt op de lijn die naar onze kantoorunit op de 3e verdieping gaat is het antwoord dat hij alleen opdracht heeft om een NT-1 te plaatsen. Hij is 2 minuten geweest en ik mag de bon tekenen voor een totaal van € 61,52. We hebben dus geen telefoon in onze kantoorunit....
In paniek de leverancier van de telefooncentrale gebeld. Die weet te vertellen dat een NT-1 nooit zover van een centrale af mag zitten en dat dit dus niet werken gaat. Gelukkig heeft hij op grond van zijn ervaringen met KPN al tijd ingepland om eventueel langs te komen.
Ik bel ondertussen met KPN (de eerste keer) en vraag ze hoe het nu kan dat we toch geen werkende aansluiting hebben in onze kantoorunit? Tja, is het antwoord, wij weten ook niet wat er wel of niet zit qua installatie. helaas wordt dat door ons niet altijd goed nagevraagd. De aanleg van kabel van het ISRA punt naar uw unit is uw zaak. De NT-1 mag niet meer dan maximaal 5,5 van het ISRA punt zitten.
Op mijn vraag hoe het signaal dan ooit bij de kantoorunit moet komen is het antwoord dat het versterkt moet worden. Er moet een 220 Volt aansluiting op de NT-1 komen.
Dit is natuurlijk onmogelijk omdat de ISRA in een centrale technische ruimte zit en er zitten geen algemene stopcontacten bij de ISRA punten (stuk of 12).
KPN heeft dus iets geleverd dat nooit kan gaan werken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten