maandag 27 oktober 2008

Wéér geen ADSL!

Natuurlijk, Het moest er nog van komen. Na een week of 6 goed werken ADSL te hebben gehad viel afgelopen dinsdag de verbinding opeens weg.

Misschien is het toeval, misschien ook niet, maar dinsdag ontvingen we ook de schadevergoeding van KPN voor alle drama op onze rekening. Deze vergoeding dekt zeker niet alle indirecte kosten, maar wel ruimschoots alle direct gemaakte kosten. In die zin heeft KPN het wel redelijk netjes afgehandeld.

Eerst onze eigen IT man er maar bij gehaald om alles aan onze zijde te controleren. Die constateerd dat we wel een verbinding hebben (het ADSL lampje op het modem brandde ook) maar dat we niet het internet opkomen. Zijn conclusie: het probleem ligt bij KPN. Bellen dus maar weer.

Ik ben blij dat de ICT man (Arjan van PC-Internet) dat doet, want ik voelde mijn bloeddruk alweer stijgen.

Hij heeft ook niet veel geluk gehad. In totaal een uur of 3 aan de lijn gezeten met diverse mensen die elk weer dezelfde wizzards wilden doorlopen. Uiteindelijk was er iemand die meteen een ander traject bewandelde. Zijn conclusie was vrij onthutsend:

Het blijkt dat ons IP adres dubbel is uitgegeven. Waarschijnlijk is bij het oplossen van ons probleem niet goed geadministreerd wat ons IP adres werd. Vervolgens is het doodleuk aan aan ander uitgegeven.

Ons een nieuw IP adres geven blijkt niet mogelijk te zijn. De uitgifte van het andere adres terugdraaien ook niet....

Natuurlijk valt er ook niets te zeggen over de termijn waarop dit opgelost gaat worden. Het moet doorgegeven worden aan een andere afdeling en die moet actie ondernemen. Aldus Karim. Sure, waar hebben we dat eerder gehoord.

Gelukkig hebben we nog het nummer van mevrouw Suringa van het escalatieteam. Met haar maar contact opgenomen om te kijken of zij wat kan betekenen. Gelukkig is ze direct bereid om actie te ondernemen.

Maar helaas, ook hier kan het escalatieteam weinig vaart brengen in deze malaise. Het is inmiddels 6 dagen verder en er is nog helemaal geen zicht op een oplossing.

Onbegrijpelijk, zo makkelijk als er bij KPN geblunderd wordt, zo moeilijk blijkt het te zijn om iets weer recht te zetten.


Gelukkig hebben we een redelijke back-up via onze HSDPA kaart van Vodafone. Deze is aardig stabiel, maar ook kostbaar, 25 cent per MB als we over onze limiet heen zijn. Dat wordt dus weer een leuke rekening voor KPN....

Geen opmerkingen: