dinsdag 28 oktober 2008

Nu weer wel ADSL

Tja, het wordt een beetje ping-pong, maar vandaag werd ik begin van de middag gebeld door KPN dat het weer zou moeten werken. En, inderdaad het werkt weer.

Zelfs rond 18:30 werd ik op mijn mobiel gebeld door een andere medewerker dat het weer zou moeten werken. Beter een keer teveel dan te weinig toch?

Niemand die precies kon vertellen wat nu het probleem was geweest, maar als ik dat echt wilde weten kon ik nog wel gebeld worden door iemand van de helpdesk die het uit zou kunnen leggen. Ik heb hier maar voor bedankt. De eerste theorie is het meest plausibel: ons Ip adres was bij de vorige calamiteit niet goed geregistreerd en aan een ander uitgegeven.

KPN heeft direct een voorstel gedaan tot schadevergoeding. Deze bestaat voor een deel uit de directe kosten die we gemaakt hebben voor onze IT man en voor de datakosten van de backup. Daarnaast is er nog een tegemoetkoming voor het productiviteitsverlies.

Wij hebben geluk dat we een goede back-up hadden anders zou de schade niet te overzien zijn geweest. Nu is dat het wel en ik moet zeggen dat KPN daar ook een reele schadevergoeding tegenover heeft gezet. Na alle malaise dus toch nog een pluspunt voor KPN. Ik hoop dat dit nu echt de laatste keer is geweest en dat we nu een ongestoorde verbinding houden.

Mischien verbaas je je er over dat we uberhaupt nog steeds bij KPN zitten. Dat zit zo: er is eigenlijk geen alternatief... Andere partijen bieden op onze postcode gewoon geen ADSL aan, of geven toe dat ze in dat geval gebruik maken van het KPN netwerk. Kabel is er ook niet.

Ik heb deze week een groepje mensen al gravend met een blauwe buis onze kant op zien komen. Waarschijnlijk betekend dit dat ons gebouw nu snel op een glasvezelkabel aangesloten gaat worden. Nu vind ik dat onnodig duur voor ons bedrijf, echter, een beetje bandbreedte lenen van onze buren is zometeen een prima optie!

Geen opmerkingen: